yay burcuna güzelleme...




Hiçbir şeyden çekmedi şu Merkür’den çektiği kadar...

Ne zaman burçlarla ilgili konuşmaya başlasam, pozitivizm neferi Clezio bana takılır, bunun bilimsel olarak saçmalığını ispatlamaya çalışır. Tipik bir Yengeç burcu olduğundan sevimli bir inatçılık taşır itirazı. Burç köşelerini pek okumam, çoğu burçla ilgili de yüzeysel bir fikrim vardır. Fakat en az yengeç sempatikliği kadar, bir “yay burcu gerçeği” vardır benim gözümde.Ey okur, yaysız bir hayat çiçeksiz bir bahçeye benzer!

Hiç unutmam bir gün devlet dairesinde bir sırada beklerken -ki çay şıkırtılarıyla sizi hipnotize edip ruhunuzu içinizden çekip alan bir sıraydı- ruhu hem daralan hem kabına sığmayan, o beklemenin içine bile bir oyun sıkıştırmaya çalıştığına tanık olduğum birine dayanamayıp sordum, “Pardon, yay burcu musunuz?” Yay burcunun o en tuhaf sorular karşısında bile gösterdiği rahatlıkla – işte bu harika bir özelliktir!- “Aaa,evet!” demişti.

Kendini bu dünyaya teslim etmeyen, yine de teslim olacak bir dünya arayışını sürdüren, bir yanıyla münzevi bir çocukluk inadını taşıyan, kafaları karışık, kendi dertleriyle meşgul, bu meşguliyettten dertli, dünyanın gidişatıyla huzursuz, sevinçleri sizi ve komşuları da içine alacak kadar genişleyebilen ve fakat sizi yarı yolda bırakacak kadar çabucak sönüveren oyunsever insanlardır yaylar. 

Dünyaya istemediklerini hatırlatma durumu en çok onlarda mevcuttur. Böyle intikamların, ezici ihtirasların insanı değildirler ama içlerinde bir süperkahramanlık damarı da bulunur. Zaman zaman yerle bir olsa da şu dünyada pek çok şeye gücünün yetebileceğini düşünen bir iyimserliğe sahiptirler İyimserliğin böyle bir yanı vardır. Yeterince dirençli bir iyimser değilseniz kollarını kavuşturmuş, kıs kıs gülerek sizi seyreden koca bir dünya tarafından kendinizi sık sık alt edilmiş bulursunuz. İyimserlik zor zanaattır, bir sinekkuşu misali daha fazla kanat çırpmayı gerektirir.

Aşırı iyimser ve maymun iştahlı halleri kontrol altına alınmalıdır.” Bunu bir yerde okumuştum, kim yazmış bilmiyorum ama yayları rahat bırakmayan hain Merkür’den şüpheleniyorum. Bana kalırsa Yay, hevesleri gitgide kuruyan bir dünyanın baş etmekte, disiplin altına almakta zorlandığı, düzene nanik yapmakta beis görmeyen bir burçtur.

Sizi dinlemedikleri olur o meşgul hallerinden; proje, perde, tatil, fellini, çocuk, erik ağacı, servis, uyku, pantolon askısı, ayva tatlısı gibi birbirinden bağımsız konular aynı anda aynı kafayı meşgul ettiğinden yoğunlaşamazlar bazen. Severler abartmaları fakat isteseler de kendilerini kandıramazlar. Bazen kafaları öyle ilginç çalışır ki “bu nasıl bir kafadır,” diye sizi hayretler içinde bırakırlar. “Tarkovsky” ile “oje”yi aynı cümle içinde kullanabilme yetenekleri vardır bu zatların. Dedikoduyu entelektüelleştirme konusunda üstlerine yoktur. Bir yay olan Jane Austen bunun üstadıdır. Ha bir de, yaylar konuşmazsa çatlar. Önceden de yazmıştım, alın size filmlerde çenesi durmayan Woody Allen!

Hayal kurmak bir beceri işidir. Hayal kurarken size katılanlar vardır, bir de puf diye hemen balonu söndürenler. Trapezci olmak ya da Madagaskar’a yerleşmek istediğimden bahsetsem karşımda ilk önce ellerini çırpacak birileri varsa bunlar da yaylardır. (Sağolun varolun)

Yaylar hep bir yerlere koştururlar, hep bir telaş içindedirler, hep ikinci bir hayat yaşadıklarından şüphelenirim. Fakat bu koşuşturmacanın içinde dahi oyunları, kitapları, yolculukları ve küçük maceralarıyla bana hep hayatın şenlikli bir yanını hatırlatırlar.

Bir burç yazısı yazacağım hiç aklıma gelmezdi. Siz çok yaşayın yaylar! (Merkür'ü de pek takmayın.) Nice güzel yaşlar!!!

*Foto womenreading.tumblr.com sitesinden

Yorumlar

  1. Alkımcığım! Bu sanırım okuduğum en güzel yay burcu yazısıydı, burçdaşlarım adına çok teşekkürler!:) İyi ki yayların oyunlarına katılan, onlara yeni oyunlar yaratan, ama saçmaladıklarında, sarsaklık yaptıklarında da onlara anlayış gösteren aslanlar var! çook öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Kendi burcuma bu kadar taraftarlık yapmıyorum valla muallacım:) Yaşasın yaylar!

    YanıtlaSil
  3. Evet ya, nedir bu Merkür'den çektiğimiz:(
    Yazıyı çok sevdim bu arada.

    YanıtlaSil
  4. sevgili sema-zen,
    Merkür'ü fazla dert etmee sen
    O da altı üstü bir gezegen:))

    şiir yazdım bak!

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş, ee ben de teşekkür edebilirim o zaman;)

    p.s.: Börek yapmaya uğraşıyorum Alkım, sonra belki uğrar konuşur, konuşur, konuşurum, ne de olsa tipik bir yayım;p

    YanıtlaSil
  6. nezleli kargacım, senin icinde de gizli bir yay yok degil, yoksa bizimle bu kadar anlaşman bir tesadüf olamaz :) bir zamanlar enfes bir hain astrolog serisi vardı, hatırlar mısın? dengesiz yaylardı kitabının adı. pek haksız değil galiba :P

    YanıtlaSil
  7. Justine, sen de miii!!! Boşuna demiyorum yaylar bir şekilde beni çekiyor, gidip onları buluyorum diye. Nice güzel yaşlar!
    Hadi yap böreğini, ne'li börek olduğunu söylemeyi de unutma:))

    YanıtlaSil
  8. meraklıminiiik, seni gördüğüme pek memnun oldum:)
    hatırlıyorum hain burçları, çok komikti...
    evet, bence de okullu olmasa da alaylı bir yayım ben!!!

    YanıtlaSil
  9. Alkım, ben mantarlı böreği çok severim (evet rus etkisi;p), ıspanaklı, peynirli böreğe de bayılırım. Genellikle bunları ayrı ayrı yapar, hazırladığım karışıma krema eklerim biraz. Son aşamada kalın sigara börekleri şeklinde sararken bir dilim kaşar koyarım üzerlerine. Yumurta ve galeta ununa bulayıp, fırında pişiririm. Amaaaa, bu sefer işler böyle yürümedi;)
    Canım hem mantar hem de ıspanak istedi. Böylelikle ikisini de kattım börek içine. Peynir ekledim tabii. Krema kullanmadım bu sefer ama bir dilim kaşar koydum her parçaya. Evde galeta unu yoktu, zeytinyağı ile kızarttım. Fırında olsa iyi olurdu ya, zamanım yoktu. Bunları yaparken arada idefix yarışmasına baktım, sevgilime börek hazır gelsene diye fantastik bir mesaj attım (evet naif, biliyorum;))ve şimdi yiyeceğim;p Her zaman olduğu gibi bir tepsi hazırladım ve çayım var yanımda. Mentalist seyredeceğim yemeğimi yerken, sanırım(?).
    Sarılıyorum sana, hemen bitirmeliyim, yemeğim soğuyor;)

    YanıtlaSil
  10. Evet, senin yay olduğundan iyice emin oldum. İdefix ve börek kelimelerini aynı cümlede kullanabilmişsin:))Ben bu yıl kaçırdım yarışmayı.Unuttum!
    Ben de ıspnaklı -hatta ısırganlı- çökelekli böreğe bayılırım. Anneannem yapardı.
    Çayla börek, bir pazar günün şenlendirmeye birebir! Ne güzel kokmuştur şimdi ev. Şu Mentalist'i sıkça duyar oldum, ben de bir araştırayım bakayım. Öpücükler, size afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. -Bir yanlış anlamaya neden olmuşum Alkımcığım, tamamen benim hatam. Ben yalnızım İzmir'de, öylesine bir mesajdı sevgilime attığım, dedim ya naif, saçma, birazcık romantik;)

    -Bir hafta oldu İstanbul'dan geleli, orada ben de bakamadım yarışmaya, çünkü tam o saatlerde (sabah oturup!) dışarıda oluyordum. Üç gündür bakıyorum ve gayet başarısızım;p

    -Anane (bu kelimeyi böyle yazmaya takıntılıyım;)) börekleri harikadır, benim ananem de bal kabağıyla bir börek yapardı. Şimdi unutuldu o tatlar, çok güzeldi.

    -Mentalist'i seyret bakalım, seversin bana kalırsa.

    Afiyet oldu çay faslındayım, çok teşekkürler canım. Evet, şimdi dizi zamanı;)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Evet, yanlış anlamışım ben.
    Hayır, hayır, balkabaklı anane böreği unutulmamalı, belki sen devralırsın bayrağı:)
    Mentalist'i not ettim bir köşeye. Hadi sana iyi seyirler!
    *ben de çay içiyorum;)

    YanıtlaSil
  13. Bu benim işte! Dertlenip dururdum neden ben yay oldum diye bugüne kadar. Bu yazının şerefine biraz şımaracağım izninizle;)

    YanıtlaSil
  14. yükselen burcu yay olan bir ikizler olarak; bu yazıyı üzerime alınabilirim, değil mi? :) alkımcım çook keyifli yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  15. Işın, bu yazı bizzat sizleri şımartmak için yazıldı. Herkes Merkür gibi hain değil yani:))

    YanıtlaSil
  16. Baharcım, sende de var bu damar kesinlikle! Anladım ben:)

    YanıtlaSil
  17. Yengeç yazısı da istiyoruuuuuuuz :)

    YanıtlaSil
  18. Özlem, sen yengeç misin? Bak buna hiç şaşırmadım! Aslında üstü kapalı bahsetmişliğim var yengeç burcundan. Arkadaşlarımın yarıdan fazlası yengeç!
    Sen de benim gibi yaz çocuğusun desene:) Doğumgünlerimiz hep arada kaynar bu yüzden.

    YanıtlaSil
  19. tarkovsky ve kirmizi oje'yi ayni cumlede kulanan benim. harika bir yazi olmus alkim'cim.

    YanıtlaSil
  20. pardon, biliyorum derken tarkovsky ve kırmızı oje'yi aynı cümlede kullananın sen olduğunu biliyorum demek istemiştim:)

    YanıtlaSil
  21. bir zamanlar öğrenci evi muhabbetlerimi hatırlattınız bana...yayları koruma derneği oluşturmuştuk üç yay arkadaşla...elbette kafadan bir dernekti bu:)oyundan:)...
    yaylar iyiki varlar...
    :)

    selamla..

    YanıtlaSil
  22. ebru merhaba,
    yorumunuzu şimdi gördüm. derneğinize bayıldım! gerçi geçmişte kalmış ama bir yaysever olarak ben de üye olmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  23. kesinlikle katılıyorum yaylar konuşmazsa çatlar

    YanıtlaSil
  24. ben de yay burcuyum. bu yazıyı yayınladığınız gün olan 11 aralık'ta doğdum. hatta sabah 7 de doğdum. bu doğum saati ile bi arkadaşım bakmıştı ve yükselenim filan da yaymış. bi şey daha yay çıkmıştı hatta da bilemedim şimdi onu. çok şaşırmıştı arkadaş bu duruma.

    ben de bundan sonra burç olaylarına baktım biraz. madem böyle bir tesadüf var nedir, ne değildir bu yay burcu diye araştırdım. fakat bu karakter özelliklerinin çoğu bana uymuyor. sizin yazınızda da öyle, başka yerlerde okuduğum da öyle. burçlara hiç inanmadım ve bu durumdan ötürü de sanırım hiç inanmayacağım :)

    diğer yandan da bir kimlik edinmek maksatlı inanmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  25. alter ego,
    benim çevremdeki yaylar -çok fazla arkadaşım var bu burçtan- hemen hemen taşıyorlar tüm özellikleri. zaten beni de bu yazıyı yazmaya iten onlar ve çok sevdiğim telaşlı, konuşkan, hayalci, gezgin vs. halleri oldu.

    öte yandan burçları öyle aman aman ciddiye aldığım söylenemez ama hoşuma gidiyor burç konuşmaları. çok eğlenceli!

    yine de bence bir kimlik edinmek için çok doğru bir burçtasın bu arada:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Efendim, yay kere yay bir yay burcu mensubu olarak onore oldum kendi çapımda, elinize sağlık, başarılar!

    YanıtlaSil
  27. Hah hah, tam yaylık bir yorum olmuş bu;) Yaylar da olmasa sıkıcı bir dünya olurdu burası...

    YanıtlaSil
  28. sen merkürden ben venüsten ..şikayetler bitmez mi hiç? :) yay venüste ise
    "Yoğun duygular hissettiklerinde ürkebilirler. Bu nedenle uzun süre daldan dala konabilirler." nasıl birşeydir bu madem yoğun duygular hissediyoruz git sahip çık o yoğun duyguna dimi :)) ama yook bir yay alışagelmiş olaylardan nefret eder olmaz ona göre değil tabi.bende bundan şikayetçiyim vallahi (:

    YanıtlaSil
  29. merkür değil miydi siz yayları en çok üzen gezegen? bir de venüs mü çıktı şimdi? bak bunu bilmiyordum valla. cık cık cık...sizi kıskanıyorlar, ondan böyle yapıyorlar.
    daldan dala konmak, çok yaylık bir durum değil mi ama? öyle öyle...o yüzden çok şekerler!

    YanıtlaSil
  30. ben emekliliği bekleyen maymuna bayıldım, yayılmış tam benlik, ben kimim bil bakalım:))

    YanıtlaSil
  31. emekliliği bekleyen maymun ubud'la ilgili posttaki sanırım, öyle değil mi? biliyorsun çeşit çeşit maymunlu yayınımız mevcut;) kimsin sen bilemedim ama bak merak ettim şimdi. hoşgeldin;)

    YanıtlaSil
  32. arzu, sen misin yoksa? emeklilik filan deyince;)

    YanıtlaSil
  33. Alkım yaylarla ilgili ne güzel bi yazı bu ,yay burcu olarak çok mutlu oldum:)ama biraz geç kalmışım okumakta bundan sonra bloglarını daha sıkı takip edeceğim.Hele http://haritadabirnokta.blogspot.com/ tam benlik:)

    YanıtlaSil
  34. Figen, biraz beklesen bir sonraki doğumgününe yetişecekmiş:) Haritada Bir Nokta tam senlik. "Sen de anlat gezdiği yerleri, anlat biraz" diye bitiriyorum sözlerimi.

    YanıtlaSil
  35. Ben de bir Yay burcu insanıyım. Yazını okurken yazdıklarını kendimle kıyaslayınca epeyce bir tebessüm ettim.Hakikatten anlatılanların benle bir ilgisi var gibiydi :)
    Ellerine sağlık..
    Bu arada mutlu yıllar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yay burcunu seviyoruz:)
      Ben de hem mutlu yıllar diliyor hem de geçmiş doğumgününü kutluyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  36. kendi burcumu hic bu kadar guzel dinlememistim daha once, okuyunca vay be biz neymisiz! dedim :) Oysa insanlar hep yay burcu insanlarin deli-dolu hallerinden sikayet eder sanirdim :)

    YanıtlaSil
  37. Yok yok, deli dolu hallerinden şikayet etmeyenler hatta bunu çok sevenler de var:)

    YanıtlaSil
  38. Yaklaşık 9 aydır bir Yay; Akrep bir küçük abla ve Yegeç burcu ebeveynler ile büyümede :)
    Bu yazı da çok keyifle okundu tarafımdan,öyle pek de kolay etrafta ulaşılamaz cinsten naif karşılaştırmalarla şenlendirilmiş bu sayfayı ihtiyaç duyduykça açıp bakılmak üzere bookmark bile yapmalı diye düşündüm..
    Bilsen ne mutluyum bugün,
    çok güzel bir yer buldum kendime, köşeme çekildiğimde içime damlayacak türlü renklerin barındığı ha- ri -ka bir blog

    Alkım,
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  39. Ah, hepsinden var bizde de! Clezio yengeç, kardeşim Akrep, pek çok arkadaşım (ve benim de yükselenim) Yay!
    Bugün de mutlu bir gün geçiriyorsundur umarım Delikız. Yine uğra ne olur. Seni tanıdığıma çok memnun oldum!!!

    YanıtlaSil
  40. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

kırmızı balon

evini arayan kaplumbağalara...

bizim büyük çaresizliğimiz